Regulamin świadczenia usług na platformie Apteline obowiązujący od 22.11.2017 

 

§ 1

Definicje

  1. UŻYTKOWNIK – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;

  2. REZERWUJĄCY – Użytkownik, który dokonał rezerwacji Produktu za pośrednictwem Platformy Apteline.pl i zadeklarował chęć nabycia zarezerwowanego Produktu w wybranej Aptece;

  3. KONTO (KONTO UŻYTKOWNIKA) – podstrona Platformy, w ramach której gromadzone są m.in. informacje o Użytkownikach na Platformie oraz o składanych przez Użytkownika zamówieniach. Z platformy można korzystać zarówno mając Konto, jak i nie mając Konta;

  4. PLATFORMA – serwis internetowy pod adresem www.apteline.pl, za pośrednictwem którego Usługodawca świadczy usługi na rzecz Użytkowników;

  5. REGULAMIN – niniejszy dokument;

  6. REJESTRACJA – jednorazowa czynność polegająca na utworzeniu przez Użytkownika Konta, dokonana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na Platformie;

  7. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę za pośrednictwem Platformy;

  8. USŁUGODAWCA – NEUCA S.A., z siedzibą w Toruniu, ul. Szosa Bydgoska 58, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Toruniu VII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000049872, NIP: 879-00-17-162, kapitał zakładowy 4 676 634 złotych, a w zakresie usługi „Porada farmaceuty” – NEUCA MED. sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu, ul. Szosa Bydgoska 58, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Toruniu VII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000476039, NIP: 956-230-43-88, kapitał zakładowy 56 000 000 złotych;

  9. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);

  10. APTEKA – apteka ogólnodostępna lub punkt apteczny, w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo Farmaceutyczne, współpracująca z Platformą. W ramach Platformy Apteka prezentowana jest pod nazwą zgłoszoną w odpowiednich dokumentach rejestrowych Apteki;

  11. PRODUKT – produkt leczniczy, wyrób medyczny, suplement diety, środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego, suplement diety, środek kosmetyczny, środek higieniczny, przedmiot do pielęgnacji niemowląt i chorych, środek spożywczy zawierający w swoim składzie farmakopealne naturalne składniki pochodzenia roślinnego, środek dezynfekcyjny stosowany w medycynie, którego dostępność we wskazanej Aptece jest rezerwowana przez Rezerwującego za pośrednictwem Platformy Apteline.pl i nabywany przez Rezerwującego we wskazanej Aptece;

  12. REZERWACJA PRODUKTU (REZERWACJA) – usługa świadczona elektronicznie przez Usługodawcę Programu, polegająca na rezerwacji przez Rezerwującego dostępności Produktu we wskazanej przez niego Aptece, dokonana za pośrednictwem Platformy Apteline.pl, umożliwiająca Aptece zapewnienie jego dostępności w chwili zakupu Produktu przez Rezerwującego, na zasadach określonych w Regulaminie. Jeżeli Użytkownik dokonuje rezerwacji Produktu za pośrednictwem aplikacji mobilnej możliwa jest rezerwacja produktu bezpośrednio ze stanów Apteki. Wówczas  Użytkownik  dokonuje  rezerwacji produktu w konkretnej, wskazanej  przez siebie Aptece,  po cenie  obowiązującej  w  tej  Aptece;

  13. APLIKACJA MOBILNA – oprogramowanie działające na urządzeniach przenośnych, takich jak telefony komórkowesmartfonypalmtopy czy tablety, za pomocą której można dokonać rezerwacji produktu. Na aplikacji mobilnej dostępna jest funkcjonalność „Znajdź aptekę z dostępnym lekiem";

  14. POTWIERDZENIE REZERWACJI – potwierdzenie wysłane z Platformy Apteline.pl do Rezerwującego po dokonaniu Rezerwacji za pomocą komunikatu na Platformie, wiadomości e-mail oraz – jeśli Rezerwujący wyrazi zgodę – SMS, zawierające warunki handlowe, na jakich Rezerwujący zadeklarował chęć nabycia danego Produktu lub grupy Produktów w wybranej Aptece;

  15. SUGEROWANA MAKSYMALNA CENA DETALICZNA – sugerowana cena danego Produktu, po jakiej Rezerwujący zadeklarował chęć nabycia danego Produktu w wybranej Aptece, dokonując Rezerwacji za pośrednictwem Platformy Apteline.pl. Sugerowana maksymalna cena detaliczna nie dotyczy Produktów rezerwowanych w ramach usługi „Znajdź aptekę z dostępnym lekiem", opisanej w pkt 1.6 poniżej;

  16. PORADA FARMACEUTY – usługa polegająca na uzyskaniu porady i informacji dotyczących np. działania i stosowania produktów leczniczych i wyrobów medycznych dostępnych w Aptece za pośrednictwem czatu na Platformie, lub telefonu, pod numerami: 800 800 600 (numer bezpłatny) lub 566 404 606 (numer dostępny z telefonów komórkowych, płatny według taryfy operatora), udzielana przez osoby posiadające tytuł naukowy magistra farmacji, współpracujące z NEUCA MED. sp. z o.o. w Toruniu;

  17. PLIKI COOKIES (tzw. ciasteczka) – pliki tekstowe zapisywane w pamięci (np. dysku twardym) urządzenia końcowego Użytkownika;

  18. DZIEŃ ROBOCZY – jeden z dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

  19. KOSZYK – element funkcjonalny Platformy, który umożliwia Użytkownikowi dokonanie zakupów za pośrednictwem strony internetowej, bądź aplikacji mobilnej;

 

§ 2 

Postanowienia ogólne

  1. Świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem Platformy Apteline.pl usługa polegają na udostępnieniu Użytkownikowi informacji z zakresu szeroko pojętej ochrony zdrowia oraz na umożliwieniu Użytkownikowi dokonywania rezerwacji wybranych produktów w celu zapewnienia ich dostępności we wskazanej przez niego Aptece;

  2. W ramach Platformy nie dokonuje się sprzedaży Produktów (w szczególności nie dokonuje się sprzedaży wysyłkowej Produktów, a Usługodawca nie prowadzi apteki internetowej) – zakup zarezerwowanych produktów i ich odbiór następuje w Aptece;

  3. Weryfikacji recepty oraz uprawnień refundacyjnych dokonuje każdorazowo farmaceuta, w chwili sprzedaży Produktu;

  4. Korzystanie z treści zawartych na Platformie Apteline.pl, w tym dokonywanie rezerwacji Produktów na Platformie, nie wymaga rejestracji Użytkownika, za wyjątkiem sytuacji opisanej w § 2 pkt 5;

  5. Rejestracja jest wymagana w przypadku dokonywania rezerwacji produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych zagrożonych brakiem dostępności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z aktualnie obowiązującym obwieszczeniem Ministra Zdrowia w tym zakresie lub faktyczną sytuację na rynku;

     

§ 3 

Rodzaje usług świadczonych za pośrednictwem Platformy Apteline.pl

1. Usługodawca świadczy za pośrednictwem Platformy Apteline.pl następujące usługi elektroniczne:

1.1. Konto Użytkownika na Platformie. Aby założyć konto Użytkownika, należy zarejestrować się na Platformie, podając:

a) imię,

b) nazwisko,

c) adres e-mail,

d) numer telefonu,

e) hasło dostępu do Platformy. Hasło musi zawierać minimum 8 znaków i zawierać przynajmniej jedną dużą i małą literę oraz cyfry lub znaki specjalne.

     

1.1.1.  Warunkiem rejestracji jest oświadczenie, że Użytkownik zna i akceptuje Regulamin Apteline.pl. Ponadto Użytkownik podczas zakładania konta może wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera zawierającego m.in. informacje dotyczące nowości w leczeniu oraz informacje handlowe i marketingowe usług i produktów własnych Usługodawcy;

1.1.2. Założenie Konta daje Użytkownikowi dostęp do następujących funkcjonalności:

a) wgląd do własnych danych wymienionych w pkt 1.1 powyżej oraz możliwość ich modyfikacji,

b) podgląd historii dokonanych rezerwacji,

c) podgląd statusu dokonanych rezerwacji,

d) zapis i podgląd listy produktów oznaczonych przez Użytkownika jako „ulubione”,

e) przygotowanie i zapisanie listy rezerwacji cyklicznych,

f) zapisanie i modyfikacja preferowanej Apteki jako „ulubionej”.

g) możliwość Rezerwacji produktów leczniczych, środków specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych zagrożonych brakiem dostępności na terytorium RP,

   

1.2. Rezerwacja dostępności Produktów z możliwością ich zakupu i odbioru w wybranej Aptece. Usługa umożliwia Użytkownikowi dodanie wybranych produktów do Koszyka, zarezerwowaniu ich dostępności w wybranej Aptece oraz zapłatę za rezerwowane produkty;

1.2.1. Rezerwacja odbywa się w następujących krokach:

1.2.1.1.wybór rezerwowanych Produktów poprzez dodanie ich do Koszyka. Użytkownik może zamówić produkt do wysokości limitu określonego przez Usługodawcę na dany produkt. Liczba Produktów dostępnych do Rezerwacji przez jednego Użytkownika jest ograniczona. O każdym braku możliwości dokonania Rezerwacji danego Produktu – zarówno z powodu braku jego dostępności w magazynach (dotyczy to również produktów, o których mowa w  § 2 ust. 5 Regulaminu), jak i z powodu dokonania Rezerwacji powyżej limitu – Użytkownik zostanie powiadomiony za pomocą stosownego komunikatu na Platformie;

1.2.1.2. potwierdzenie przez Użytkownika dokonania Rezerwacji wybranych Produktów;

1.2.1.3. jeśli Rezerwujący posiada Konto na Platformie, dane Rezerwującego uzupełniają się automatycznie po jego zalogowaniu. Jeżeli Rezerwujący nie posiada Konta, może je założyć w trakcie dokonywania Rezerwacji lub też dokonać Rezerwacji, bez zakładania konta, podając swoje dane niezbędne do realizacji usługi, tj.: imię, nazwisko, adres  email, numer telefonu;

1.2.1.4. wybór Apteki, w której Rezerwujący dokona zakupu zarezerwowanych za pośrednictwem Platformy Produktów. Po wskazaniu przez Rezerwującego na mapie wybranej przez siebie lokalizacji lub wpisanie adresu na Platformie wyświetla sie lista aptek, w których mozliwe jest dokonanie zakupu zarezerwowanych Produktów. Na liście o której mowa w zdaniu poprzednim, Apteki wskazane są w kolejności : od położonej najbliżej wskazanego przez Rezerwującego adresu do położonej najdalej. Użytkownik dokonuje wyboru spośród wskazanych na liście Aptek;

1.2.1.5. akceptacja dokonanej Rezerwacji oraz akceptacja Regulaminu świadczenia usług na Platformie;

1.2.1.6. po akceptacji dokonanej Rezerwacji Rezerwujący otrzyma potwierdzenie dokonania Rezerwacji poprzez komunikat na Platformie oraz e-maila, a także SMS, jeśli wyraził wcześniej stosowną zgodę;

1.2.1.7. w przypadku, jeśli mimo potwierdzenia rezerwacji, o której mowa w punkcie 1.2.1.6., jej realizacja stanie się niemożliwa, Rezerwujący zostanie o tym poinformowany poprzez email, a także SMS, jeśli wyraził stosowną zgodę;

1.2.1.8. dobrowolny udział w badaniu satysfakcji Rezerwującego z korzystania z Usługi i Platformy, w celu dbania o satysfakcję klienta, wysoką jakość oferowanej Usługi i doskonalenie Platformy. Badanie jest anonimowe;

1.3. Rezerwacja bez zakładania Konta Użytkownika. Warunkiem złożenia rezerwacji jest oświadczenie, że Użytkownik zna i akceptuje Regulamin Apteline.pl. Ponadto Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie Newslettera. Aby złożyć Rezerwację bez zakładania Konta, Użytkownik podaje:

a) imię,

b) nazwisko,

c) adres e-mail,

d) numer telefonu,

1.4. Zmiany w rezerwacji. Rezerwujący może dokonać zmian w Rezerwacji do momentu jej przekazania do realizacji. Po tym czasie jakiekolwiek zmiany w Rezerwacji nie będą możliwe do wprowadzenia, pozostaje natomiast możliwość anulowania całości Rezerwacji i dokonania jej ponownie z poprawnymi danymi;

1.5. Odbiór części zamówienia. Użytkownik ma możliwość odbioru części zamówienia. W przypadku, gdy dokona rezerwacji, może w momencie odbioru zrezygnować z części produktów wcześniej zamówionych. W takim przypadku w momencie odbioru produktów nastąpi rozliczenie faktycznej wartości zakupu z uwzględnieniem zmiany stanu zamówionych i odbieranych produktów;

1.6. Znajdź aptekę z dostępnym lekiem. Usługa umożliwia Użytkownikowi sprawdzenie dostępności wybranych przez niego Produktów w Aptekach, znajdujących się najbliżej jego lokalizacji, zarezerwowaniu ich dostępności oraz zakup w wybranej Aptece. Usługa dostępna jest tylko na aplikacji mobilnej i  bez wcześniejszej rejestracji Użytkownika;

1.6.1.  Znalezienie Apteki z dostępnym lekiem odbywa się w następujących krokach:

1.6.1.1. Użytkownik wskazuje swoją lokalizacje na mapie lub wpisuje adres. Następnie wyświetla się lista Aptek, na której Apteki będą prezentowane w kolejności od położonej najbliżej wskazanej przez Rezerwującego lokalizacji  do położonej najdalej;

1.6.1.2. Użytkownik wskazuje szukany produkt. Użytkownik może zamówić produkt do wysokości limitu określonego przez Usługodawcę na dany produkt. Liczba Produktów dostępnych do Rezerwacji podczas jednego zamówienia jest ograniczona. O każdym braku możliwości dokonania Rezerwacji danego Produktu z powodu przekroczenia  limitu – Użytkownik zostanie powiadomiony za pomocą stosownego komunikatu na Platformie;

1.6.1.3. Wyświetla się lista Aptek, w których wskazany przez Użytkownika Produkt jest dostępny, a jego dostępność dla danego Użytkownika może zostać zarezerwowana. Na liście, o której mowa w zdaniu poprzednim Apteki będą prezentowane w kolejności od położonej najbliżej wskazanej przez Rezerwującego lokalizacji  do położonej najdalej;

1.6.1.4. Apteki mogą udostępniać Użytkownikom informacje o cenach Produktu. Udostępnione ceny pochodzą z systemu aptecznego i są cenami sprzedaży Produktu, obowiązującymi w tym czasie w Aptece;

Dokonanie Rezerwacji Produktu nie gwarantuje, że zostanie on sprzedany przez Aptekę po cenie przez nią udostępnionej. W szczególności zastrzega się, że ceny udostępniane przez Apteki nie uwzględniają wysokości refundacji NFZ, przysługującej Użytkownikowi. Weryfikacji recepty i uprawnień refundacyjnych dokonuje każdorazowo farmaceuta, w chwili sprzedaży Produktu;

1.6.1.5. Rezerwacja będzie mogła zostać potwierdzona po wpisaniu adresu mailowego i potwierdzeniu Rezerwacji. Warunkiem złożenia Rezerwacji jest zapoznanie się przez Użytkownika z Regulaminem Apteline.pl. Użytkownik otrzyma na wskazany adres mailowy informację o wysłaniu rezerwacji do Apteki, numerze rezerwacji, a następnie o przyjęciu Rezerwacji przez daną Aptekę oraz o ostatecznej cenie Produktu. W razie jakiejkolwiek zmiany dotyczącej Rezerwowanego Produktu(np. cena, ilość, dostępność, zamiennik), do Użytkownika zostanie przesłana prośba o akceptację zmienionej Rezerwacji. Użytkownik zaakceptuje zmianę lub anuluje Rezerwację;

1.6.1.6. Po zaakceptowaniu warunków Rezerwacji, Użytkownik otrzyma maila z informacją kiedy produkt będzie gotowy do odbioru;

1.7. Newsletter. Zapis na newsletter odbywa się poprzez podanie przez adresu e-mail i kliknięcie w przycisk "Zapisz mnie na newsletter" . Użytkownik potwierdza zapis na newsletter, klikając w link przesłany na podany adres e-mail;

1.8. Powiadomienia o dostępnych aptekach. Aby otrzymywać powiadomienia o nowych aptekach, Użytkownik podaje adres e-mail i klika w przycisk „Powiadom mnie”. Użytkownik otrzyma wówczas e-mail z linkiem potwierdzającym zapis na powiadomienia o dostępnych aptekach;

1.9. Dodaj do ulubionych. Usługa ta polega na dodaniu wybranego produktu do listy ulubionych, dostępna jest dla zalogowanych Użytkowników i wymaga założenia konta Użytkownika;

1.10. Powiadomienie o dostępności. Usługa ta polega na powiadomieniu Użytkownika o tym, że dany produkt jest ponownie dostępny w Apteline.pl. Usługa ta dostępna jest dla wszystkich Użytkowników (zalogowanych i niezalogowanych). Aby z niej skorzystać, Użytkownik powinien: kliknąć przycisk „Powiadom o dostępności” na karcie produktu, podać swój adres e-mail oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie  danych osobowych przez  Usługodawcę  w celu korzystania z usługi "Powiadomienie o dostępności". Użytkownik otrzyma wiadomość mailową, na podany przez siebie adres email, gdy produkt będzie ponownie dostępny;

1.11. Porada farmaceuty. Użytkownik może – za pośrednictwem czatu na Platformie, wiadomości e-mail wysłanej na adres farmaceuta@apteline.pl lub telefonicznie, pod numerami: 800 800 600 (numer bezpłatny) lub 566 404 606 (numer dostępny z telefonów komórkowych, płatny według taryfy operatora), – uzyskać informację lub poradę farmaceuty w zakresie działania i stosowania produktów leczniczych i wyrobów medycznych. Do usługi „Porada farmaceuty” stosuje się § 9 Regulaminu. Farmaceuta może na prośbę użytkownika złożyć nowe zamówienie w jego imieniu lub uzupełnić już istniejące zamówienie;

1.12. Formularz kontaktowy. Użytkownik może – za pośrednictwem formularza kontaktowego na https://apteline.pl/contacts oraz https://apteline.pl/cukrzyca/artykuly/ – uzyskać odpowiedź na zadane pytanie. Warunkiem zadania pytania poprzez formularz kontaktowy jest podanie adresu email, wpisanie treści pytania, kliknięcie przycisku „Wyślij pytanie” oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie  danych osobowych przez  Usługodawcę  w celu korzystania z usługi "formularz kontaktowy";

1.13. Komentarz Użytkownika. Użytkownicy mają możliwość zamieszczania na Platformie komentarzy odnoszących się do Produktów, za wyjątkiem produktów leczniczych dostępnych wyłącznie na receptę;

1.13.1.  Wypowiedzi są anonimowe, Użytkownik jest proszony o wskazanie pseudonimu. Odpowiedzialność za treść wypowiedzi ponosi Użytkownik;

1.13.2.  Komentarze Użytkowników nie mogą naruszać obowiązujących przepisów prawa, w tym zawierać :

a) wulgaryzmów, treści obscenicznych, pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii oraz konfliktów między narodami,

b) adresów stron internetowych, odnośników do innych serwisów internetowych,

c) treści o charakterze reklamowym, innych treści o charakterze komercyjnym,

d) danych Użytkowników lub innych osób fizycznych, w szczególności: imienia i nazwiska, miejsca zamieszkania, numeru telefonu lub adresu e-mail,

e) treści o charakterze zniesławiającym, naruszającym dobra osobiste czy stanowiące czyn nieuczciwej konkurencji,

f) treści nieprawdziwych,

1.13.3.  Komentarze są moderowane przez Usługodawcę, w celu weryfikacji ich zgodności z Regulaminem. Moderator może usunąć komentarz częściowo lub w całości, wprowadzić zmiany redakcyjne i edycyjne, w zależności od poziomu niezastosowania się do Regulaminu;

1.13.4.  Poprzez umieszczenie komentarza na Platformie, Użytkownik wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z jego wypowiedzi oraz jej publikowanie przez Platformę, a także jej modyfikowanie w zakresie wyżej wskazanym;

 

 

§ 4 

Dane osobowe Użytkowników Platformy Apteline.pl

  1. Administratorem danych osobowych podanych przez Użytkownika na platformie jest NEUCA S.A. z siedzibą w Toruniu, (87-100), przy ul. Szosa Bydgoska 58, a w zakresie realizacji usługi „Porada farmaceuty” administratorem danych osobowych podanych przez Użytkownika na platformie jest NEUCA Med. sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu (87-100), przy ul. Szosa Bydgoska 58;

  2. Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez NEUCA S.A. w celu realizacji usług oferowanych za pośrednictwem platformy Apteline.pl, wskazanych w niniejszym regulaminie;

  3. Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez NEUCA MED. sp. z o.o. w celu realizacji usługi „Porada farmaceuty” oferowanej za pośrednictwem Platformy Apteline.pl;

  4. Podanie danych osobowych przez Użytkowników Platformy jest dobrowolne, jednak konieczne dla realizacji wskazanych w Regulaminie usług i celów. Użytkownik ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania poprzez kontakt: pomoc@apteline.pl” lub redakcja@apteline.pl”. Ma on również prawo do odwołania zgody na ich przetwarzanie w każdym czasie. Dane osobowe Użytkowników  nie będą udostępniane innym odbiorcom danych;

  5. Dane osobowe użytkowników Platformy są przetwarzane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w szczególności  w Ustawie o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. 2016, poz. 922 z późń. zm.) oraz w Ustawie o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną (Dz.U. 2016  poz. 1030);

  6. Usługodawca Platformy wykorzystuje pliki cookies. Pliki te służą do:

a)      zapamiętania konfiguracji,

b)      utrzymania sesji użytkownika,

c)      tworzenia anonimowych statystyk,

d)      dostosowania Platformy do preferencji użytkownika,

e)      optymalizacji i zwiększenia jakości usług,

f)       zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności Platformy,

g)      świadczenia usług reklamowych,

 

 

§ 5 

Ceny i sposoby płatności

 

  1. Dokonując rezerwacji, Rezerwujący nie ponosi żadnych kosztów związanych z jej realizacją;

  2. Wszystkie ceny wskazane na Platformie Apteline.pl są cenami brutto;

  3. Ceny wskazane na Platformie mogą ulec zmianie. Aktualny katalog Produktów i sugerowanych cen maksymalnych dostępny jest na Platformie. Ceny podane na Platformie są cenami maksymalnymi. Apteka ma prawo sprzedać zarezerwowany Produkt po cenie niższej od prezentowanej na Platformie. Nie dotyczy to leków refundowanych, w stosunku do których obowiązują ceny urzędowe;

  4. Za zarezerwowane produkty można zapłacić przy okazji odbioru osobistego (w wybranej przez Użytkownika Aptece – gotówką lub kartą płatniczą, zgodnie z akceptowaną w danej placówce formą płatności);

  5. Na żądanie Rezerwującego Apteka, w której dokonany został zakup Produktów, wystawi fakturę VAT;

     

    § 6 

Zakup zarezerwowanych produktów

 

  1. Odbiór i zakup zarezerwowanych Produktów, których możliwość zostanie potwierdzona komunikatem do Rezerwującego za pośrednictwem Platformy (w wiadomości e-mail lub SMS-em, jeśli Użytkownik wyrazi stosowną zgodę), jest możliwy najwcześniej następnego dnia roboczego, liczonego od daty dokonania Rezerwacji, jeśli nastąpiła ona nie później niż do godziny 24:00 dnia poprzedniego;

  2. Rezerwujący ma możliwość odbioru i zakupu zarezerwowanych Produktów w ciągu 7 dni roboczych liczonych od daty przesłania komunikatu, o którym mowa w ustępie powyżej, przy czym 3. oraz 6. dnia zostanie do Rezerwującego przesłany komunikat w formie wiadomości e-mail, a także SMS-em, jeśli wyrazi stosowną zgodę, przypominający o możliwości dokonania zakupu zarezerwowanych Produktów. Po tym czasie Rezerwacja zostanie anulowana;

 

§ 7 

Warunki korzystania z Platformy Apteline.pl

  1. Użytkownik obowiązany jest do korzystania z Platformy w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich;

  2. Korzystanie z jakichkolwiek usług świadczonych drogą elektroniczną, za pośrednictwem sieci Internet, nieodzownie łączy się z niebezpieczeństwem wystąpienia zagrożeń istniejących w tej sieci. Zagrożeniem takim w szczególności jest niebezpieczeństwo podszywania się pod daną osobę przez inne osoby, narażenie się na otrzymywanie spamu oraz rozprzestrzenianie się złośliwego, a mogącego wyrządzić szkody oprogramowania, takiego jak np.: wirusy komputerowe, konie trojańskie, robaki. W celu uniknięcia zagrożeń, o których mowa wyżej, osoba poruszająca się w Internecie powinna:

a) na używanym przez siebie komputerze korzystać z oprogramowania antywirusowego oraz aplikacji typu firewall,

b) na bieżąco aktualizować używane przez siebie oprogramowanie – sugeruje się włączenie opcji aktualizacji automatycznych,

c) unikać nie budzących zaufania witryn internetowych i nie odbierać poczty internetowej od nieznanych nadawców,

3. Dla poprawnego działania Platformy konieczne są:

a) komputer z dostępem do Internetu,

b) dostęp do poczty elektronicznej,

c) zalecana minimalna rozdzielczość monitora: 1024x768 pikseli,

d) przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersji 9.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies; Mozilla Firefox w wersji 27 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies; albo Google Chrome w wersji 33 lub nowszej,

§ 8 

Reklamacje

  1. Zapytania związane z realizacją Rezerwacji dokonanych za pośrednictwem Apteline.pl przyjmowane są pod numerami: 800 800 600 (numer bezpłatny) lub 566 404 606 (numer dostępny z telefonów komórkowych, płatny według taryfy operatora), lub elektronicznie pod adresem pomoc@apteline.pl;

  2. Wszelkie reklamacje związane ze świadczeniem usług rezerwacji produktów lub z działaniem Platformy przyjmowane są pod numerami: 800 800 600 (numer bezpłatny) lub 566 404 606 (numer dostępny z telefonów komórkowych, płatny według taryfy operatora), lub elektronicznie pod adresem pomoc@apteline.pl;

  3. Zgłoszone reklamacje będą rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie 7 dni roboczych od ich wpływu;

  4. Decyzja Usługodawcy w przedmiocie uwzględnienia bądź nieuwzględnienia zgłoszonej reklamacji ma charakter ostateczny i powiadomienie osoby, która wniosła reklamację o wynikach postępowania reklamacyjnego, wyczerpuje wewnętrzny tryb tego postępowania;

 

§ 9 

Treści medyczne i farmaceutyczne zamieszczane na Platformie Apteline.pl

  1. Zarówno informacje o tematyce zdrowotnej i farmaceutycznej publikowane na Platformie, jak i porady farmaceuty, o których mowa w § 3 ust. 1.5, nie stanowią porad o charakterze medycznym. Treści te mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą być traktowane jako specjalistyczne porady medyczne, forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia; nie mogą one zastępować specjalistycznych badań lekarskich ani profesjonalnego doradztwa medycznego;

  2. Przed zastosowaniem jakichkolwiek leków oraz przed rozpoczęciem leczenia bądź terapii należy każdorazowo skonsultować się z lekarzem, który jako jedyny jest w stanie zapewnić bezpieczeństwo i skuteczność leczenia. Użytkownik, kierując się wyłącznie informacjami uzyskanymi za pośrednictwem Platformy, działa na własną odpowiedzialność. W szczególności brak ostrzeżenia dotyczącego skutków stosowania określonego leku lub kombinacji leków nie może być poczytywany przez Użytkownika jako wskazanie, że taki lek lub kombinacja leków jest bezpieczna, skuteczna lub właściwa dla użytkownika lub innych osób. Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z całym opisem leku umieszczonym na opakowaniu lub w dołączonej do leku ulotce, aby w pełni zrozumieć jego działanie, zastosowania oraz efekty uboczne;

  3. Treści publikowane na Platformie chronione są prawami autorskimi przysługującymi Usługodawcy albo jego licencjodawcom, wobec czego zabronione jest jakiekolwiek ich kopiowanie w celu dalszej publikacji czy rozpowszechniania;

 

§ 10 

Postanowienia końcowe

  1. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do Regulaminu świadczenia usług na Platformie w każdym momencie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Platformy. O zmianie Regulaminu Użytkownik zostanie poinformowany poprzez wiadomość e-mail na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej;

  2. Informacje handlowe zawarte na Platformie nie są ofertą w rozumieniu Kodeksu cywilnego i nie mogą być podstawą jakichkolwiek roszczeń wobec Aptek oraz Usługodawcy;

  3. Platforma przeznaczona jest dla Użytkowników, którymi mogą być wyłącznie osoby fizyczne. Użytkownicy mogą korzystać z Usług, świadczonych za pośrednictwem Platformy, tylko w celach prywatnych. Zabronione jest wykorzystywanie Platformy w innych celach, w tym zabronione jest wykorzystywanie Platformy w celach związanych z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą lub też z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podmiot, na zlecenie którego się działa, w szczególności zabronione jest pozyskiwanie danych z Platformy dotyczących cen czy dostępności Produktów w Aptekach. Usługodawca zastrzega, że naruszenie tego postanowienia będzie skutkowało zablokowaniem możliwości korzystania z usług za pośrednictwem Platformy dla takiego Użytkownika;

  4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w następstwie przerwy lub nieprawidłowości w funkcjonowaniu Platformy, zaistniałych z przyczyn od niego niezależnych;

  5. Usługodawca zastrzega sobie możliwość – po uprzednim poinformowaniu Użytkowników – wycofania lub modyfikacji określonych usług Platformy z dowolnych przyczyn (np. ze względu na ochronę prywatności lub innych prawnych względów związanych z zawartością lub sposobem działania Platformy), jak również zastrzega sobie prawo do przejściowego zaprzestania usług Platformy, np. ze względu na czynności techniczne konserwacyjne albo związane z modyfikacją usług Platformy;

  6. Wszelkie znaki towarowe i nazwy wykorzystane w ramach prezentacji produktów lub usług oferowanych za pośrednictwem Platformy użyte zostały jedynie w celach informacyjnych oraz w celach identyfikacji produktu lub usługi;

  7. Treści, zdjęcia i materiały publikowane na Platformie chronione są prawami autorskimi;

  8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa;


Regulamin świadczenia usług na platformie Apteline obowiązujący do 22.11.2017 

 

§ 1 Definicje

  1. UŻYTKOWNIK – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, korzystająca z Platformy Apteline.pl;

  2. REZERWUJĄCY – Użytkownik, który dokonał rezerwacji Produktu za pośrednictwem Platformy Apteline.pli zadeklarował chęć nabycia zarezerwowanego Produktu w wybranej Aptece;

  3. KONTO (KONTO UŻYTKOWNIKA) – podstrona Platformy, w ramach której gromadzone są m.in. informacje o Użytkownikach na Platformie;

  4. PLATFORMA – serwis internetowy pod adresem www.apteline.pl, za pośrednictwem którego Usługodawca świadczy usługi na rzecz Użytkowników;

  5. REGULAMIN – regulamin świadczenia usług za pośrednictwem Platformy Apteline.pl, określający zasady rezerwacji i nabywania Produktów w Aptece oraz zasady świadczenia usługi pod nazwą „Porada farmaceuty” polegającej na udzielaniu informacji i porad dotyczących działania i stosowania produktów leczniczych i wyrobów medycznych, obowiązujący wszystkich Użytkowników dokonujących Rezerwacji Produktów za pośrednictwem Platformy Apteline.pl, określający zasady realizacji i obsługi Rezerwacji oraz telefonicznych konsultacji. Niniejszy regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;

  6. REJESTRACJA – jednorazowa czynność polegająca na utworzeniu przez Użytkownika Konta, dokonana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na Platformie;

  7. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę za pośrednictwem Platformy;

  8. USŁUGODAWCA – NEUCA S.A., z siedzibą w Toruniu, ul. Szosa Bydgoska 58, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Toruniu VII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000049872, NIP: 879-00-17-162, kapitał zakładowy 4 676 634 złotych, a w zakresie usługi „Porada farmaceuty” – NEUCA MED. sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu, ul. Szosa Bydgoska 58, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Toruniu VII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000476039, NIP: 956-230-43-88, kapitał zakładowy 56 000 000 złotych;

  9. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);

  10. APTEKA– apteka ogólnodostępna lub punkt apteczny, w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo Farmaceutyczne, współpracująca z Platformą. W ramach Platformy Apteka prezentowana jest pod nazwą zgłoszoną w odpowiednich dokumentach rejestrowych Apteki;

  11. PRODUKT – produkt leczniczy, wyrób medyczny, suplement diety, środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego, suplement diety, środek kosmetyczny, środek higieniczny, przedmiot do pielęgnacji niemowląt i chorych, środek spożywczy zawierający w swoim składzie farmakopealne naturalne składniki pochodzenia roślinnego, środek dezynfekcyjny stosowany w medycynie, którego dostępność we wskazanej Aptece jest rezerwowana przez Rezerwującego za pośrednictwem Platformy Apteline.pl i nabywany przez Rezerwującego we wskazanej Aptece;

  12. REZERWACJA PRODUKTU (REZERWACJA) – usługa świadczona elektronicznie przez Usługodawcę Programu, polegająca na rezerwacji przez Rezerwującego dostępności Produktu we wskazanej przez niego Aptece, dokonana za pośrednictwem Platformy Apteline.pl, umożliwiająca Aptece zapewnienie jego dostępności w chwili zakupu Produktu przez Rezerwującego, na zasadach określonych w Regulaminie. Jeżeli Użytkownik dokonuje rezerwacji Produktu za pośrednictwem aplikacji mobilnej możliwa jest rezerwacja produktu bezpośrednio ze stanów Apteki. Wówczas  Użytkownik  dokonuje  rezerwacji produktu w konkretnej, wskazanej  przez siebie Aptece,  po cenie  obowiązującej  w  tej  Aptece;

  13. APLIKACJA MOBILNA – oprogramowanie działające na urządzeniach przenośnych, takich jak telefony komórkowesmartfonypalmtopy czy tablety, za pomocą której można dokonać rezerwacji produktu;

  14. POTWIERDZENIE REZERWACJI – potwierdzenie wysłane z Platformy Apteline.pl do Rezerwującego po dokonaniu Rezerwacji przy pomocy komunikatu na Platformie, wiadomości e-mail oraz – jeśli Rezerwujący wyrazi zgodę – SMS, zawierające warunki handlowe, na jakich Rezerwujący zadeklarował chęć nabycia, dane Produktu lub grupy Produktów w wybranej Aptece;

  15. SUGEROWANA MAKSYMALNA CENA DETALICZNA – sugerowana cena danego Produktu, po jakiej Rezerwujący zadeklarował chęć nabycia danego Produktu w wybranej Aptece, dokonując Rezerwacji za pośrednictwem Platformy Apteline.pl;

  16. PORADA FARMACEUTY – usługa polegająca na uzyskaniu porady i informacji dotyczących działania i stosowania produktów leczniczych i wyrobów medycznych dostępnych w Aptece za pośrednictwem czatu na Platformie, wiadomości e-mail wysłanej na adres farmaceuta@apteline.pl lub telefonu pod bezpłatnym numerem 800 800 600lub 566 404 606 dostępnym z telefonów komórkowych, płatnym według taryfy operatora, udzielana przez osoby posiadające tytuł naukowy magistra farmacji i wykonujące zawód farmaceuty, współpracujące z NEUCA MED. sp. z o.o. w Toruniu;

  17. PLIKI COOKIES (tzw. ciasteczka) – pliki tekstowe zapisywane w pamięci (np. dysku twardym) urządzenia końcowego Użytkownika;

  18. DZIEŃ ROBOCZY – jeden z dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy;

 

§ 2 Postanowienia ogólne

  1. Świadczona przez Usługodawcę usługa polega na udostępnieniu Użytkownikowi informacji z zakresu szeroko pojętej ochrony zdrowia oraz na umożliwieniu Użytkownikowi dokonywania rezerwacji wybranych produktów w celu zapewnienia ich dostępności we wskazanej przez niego Aptece.

  2. W ramach Platformy nie dokonuje się sprzedaży Produktów (w szczególności nie dokonuje się sprzedaży wysyłkowej Produktów, a Usługodawca nie prowadzi apteki internetowej) – zakup zarezerwowanych produktów, ich odbiór i zapłata ceny nastąpi w Aptece.

  3. Weryfikacji recepty oraz uprawnień refundacyjnych dokonuje każdorazowo farmaceuta, w chwili sprzedaży Produktu.

  4. Korzystanie z treści zawartych na Platformie Apteline.pl, w tym dokonywanie rezerwacji Produktów na Platformie, nie wymaga rejestracji Użytkownika, za wyjątkiem sytuacji opisanej w § 2 pkt 5, natomiast Użytkownik może zarejestrować się na Platformie dobrowolnie.

  5. Rejestracja jest wymagana w przypadku dokonywania rezerwacji produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych zagrożonych brakiem dostępności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z aktualnie obowiązującym obwieszczeniem Ministra Zdrowia w tym zakresie.

     

§ 3 Rodzaje usług świadczonych za pośrednictwem Platformy Apteline.pl

  1. Usługodawca świadczy za pośrednictwem Platformy Apteline.pl następujące usługi elektroniczne:

       1.1. Konto Użytkownika na Platformie. Aby założyć konto Użytkownika, należy zarejestrować się na Platformie, podając:

        a) imię,

        b) nazwisko,

        c) adres e-mail,

        d) numer telefonu,

        e) hasło dostępu do Platformy. Hasło musi zawierać minimum 8 znaków i zawierać przynajmniej jedną dużą i małą literę oraz cyfry lub znaki specjalne.

        1.1.1.  Warunkiem rejestracji jest oświadczenie, że Użytkownik zna i akceptuje postanowienia Regulaminu świadczenia usług na Platformie, oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie przez Neuca S.A., ul. Szosa Bydgoska 58, 87-100 Toruń oraz  NEUCA MED. sp. z o.o. ul. Szosa Bydgoska 58, 87-100 Toruń podanych danych osobowych w celu realizacji usług oferowanych za pośrednictwem Platformy, w tym na informowanie o statusie zamówienia. Ponadto Użytkownik może wyrazić zgodę na:

        a) na przetwarzanie adresu e-mail przez Neuca S.A., w celu przesyłania newslettera, zawierającego m.in. informacje dotyczące nowości w leczeniu oraz informacje handlowe i marketingowe usług i produktów własnych, 

        b) na przetwarzanie adresu e-mail przez Neuca S.A., w celu przesyłania newslettera, zawierającego m.in. informacje o dostępności nowych aptek, nowości w leczeniu oraz informacje handlowe i marketingowe usług i produktów własnych,

        1.1.2. Założenie Konta daje Użytkownikowi możliwość dostępu do następujących funkcjonalności:

        - dostęp i modyfikacja własnych danych online,

        - historia dokonanych rezerwacji,

        - status dokonanych rezerwacji,

        - zapis i podgląd listy produktów oznaczonych przez Użytkownika jako „ulubione”,

        - przygotowanie i zapisanie listy rezerwacji cyklicznych,

        - zapisanie i modyfikacja preferowanej Apteki jako „ulubionej”.

   

1.2 Rezerwacja dostępności Produktów z możliwością ich zakupu i odbioru w wybranej Aptece. Usługa umożliwia Użytkownikowi dodanie wybranych produktów do „koszyka” i zarezerwowaniu ich dostępności w wybranej Aptece.

      1.2.1. Rezerwacja odbywa się w następujących krokach:

      1.2.1.1.wybór rezerwowanych Produktów poprzez dodanie ich do „koszyka”. Rezerwujący może zamówić produkt do wysokości limitu określonego przez Usługodawcę na dany produkt. Liczba Produktów dostępnych do Rezerwacji przez jednego Użytkownika jest ograniczona.

       O każdym braku możliwości dokonania Rezerwacji danego Produktu – zarówno z powodu braku jego dostępności w magazynach (dotyczy to również produktów, o których mowa w  § 2 ust. 5 Regulaminu), jak i z powodu dokonania Rezerwacji powyżej limitu – Rezerwujący zostanie powiadomiony za pomocą stosownego komunikatu na Platformie;

      1.2.1.2. potwierdzenie przez Rezerwującego dokonania Rezerwacji wybranych Produktów;

      1.2.1.3 w przypadku kiedy Rezerwujący posiada Konto na Platformie, dane Rezerwującego Uzupełniają się automatycznie po jego zalogowaniu. W przypadku, kiedy Rezerwujący nie posiada Konta, może je założyć w trakcie dokonywania Rezerwacji lub też dokonać Rezerwacji, podając swoje dane niezbędne do realizacji usługi, tj.: imię, nazwisko, adres  email, numer telefonu;

       1.2.1.4 wybór Apteki, w której Rezerwujący dokona zakupu zarezerwowanych za pośrednictwem Platformy Produktów. Rezerwujący wskazuje wybraną przez siebie lokalizację na mapie lub wpisuje adres; następnie dokonuje wyboru spośród wskazanych na liście Aptek.

       Apteki prezentowane są w kolejności od położonej najbliżej lokalizacji wskazanej przez Rezerwującego do położonej najdalej;

       1.2.1.5. akceptacja dokonanej Rezerwacji przez Rezerwującego oraz akceptacja Regulaminu świadczenia usług na Platformie;

       1.2.1.6. po akceptacji dokonanej Rezerwacji Rezerwujący otrzyma potwierdzenie dokonania Rezerwacji poprzez komunikat na Platformie oraz e-maila, a także SMS, jeśli wyrazi stosowną zgodę;

       1.2.1.7. w przypadku, jeśli mimo potwierdzenia rezerwacji, o której mowa w punkcie 1.2.1.6., jej realizacja stanie się niemożliwa, Rezerwujący zostanie o tym poinformowany poprzez email, a także SMS, jeśli wyraził stosowną zgodę;

       1.2.1.8. dobrowolny udział w badaniu satysfakcji Rezerwującego z korzystania z Usługi i Platformy, w celu dbania o satysfakcję klienta, wysoką jakość oferowanej Usługi i doskonalenie Platformy. Badanie jest anonimowe.

 

1.3.Zmiany w rezerwacji. Rezerwujący może dokonać zmian w Rezerwacji do momentu jej przekazania do realizacji. Po tym czasie jakiekolwiek zmiany w Rezerwacji nie będą możliwe do wprowadzenia, pozostaje natomiast możliwość anulowania całości Rezerwacji i dokonania jej ponownie z poprawnymi danymi.

 

1.4 Newsletter.

      1.4.1 Zapis na newsletter odbywa się poprzez podanie przez Użytkownika adresu e-mail i wyrażenie zgody na:

      a) przetwarzanie adresu e-mail przez Neuca S.A., w celu przesyłania newslettera, zawierającego m.in. informacje dotyczące nowości w leczeniu oraz informacje handlowe i marketingowe usług i produktów własnych.

      1.4.2. Rezerwujący otrzyma wówczas e-mail z linkiem potwierdzającym zapis na newsletter. W przypadku zapisania się na newsletter przez zarejestrowanego Użytkownika, który wyraził wcześniej zgodę na otrzymywanie newslettera, nie jest wymagane dodatkowe potwierdzenie adresu e-mail.

 

1.5. Newsletter z powiadomieniem o dostępnych aptekach

     1.5.1 Zapis na newsletter, w którym w szczególności wysyłane będą powiadomienia o dostępnych aptekach, odbywa się poprzez podanie przez Użytkownika adresu e-mail i wyrażenie zgody na:

      a) przetwarzanie adresu e-mail przez Neuca S.A., w celu przesyłania newslettera, zawierającego m.in. informacje dotyczące dostępności nowych aptek oraz nowości w leczeniu, informacje handlowe i marketingowe usług i produktów własnych.

    1.5.2 Rezerwujący otrzyma wówczas e-mail z linkiem potwierdzającym zapis na newsletter, w którym w szczególności wysyłane będą powiadomienia o dostępnych aptekach.

 

1.6. Porada farmaceuty. Użytkownik może – za pośrednictwem czatu na Platformie, wiadomości e-mail wysłanej na adres farmaceuta@apteline.pl lub telefonicznie pod bezpłatnym numerem telefonu 800 800 600 lub 566 404 606 dostępnym z telefonów komórkowych, płatnym według taryfy operatora,  – uzyskać informację lub poradę farmaceuty w zakresie działania i stosowania produktów leczniczych i wyrobów medycznych. Do usługi „Porada farmaceuty” stosuje się § 9 Regulaminu.

 

§ 4 Dane osobowe Użytkowników Platformy Apteline.pl

1. Administratorem danych osobowych podanych przez Użytkownika na platformie jest NEUCA S.A. z siedzibą w Toruniu, (87-100), przy ul. Szosa Bydgoska 58, a w zakresie realizacji usługi „Porada farmaceuty” administratorem danych osobowych podanych przez Użytkownika na platformie jest NEUCA Med. sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu (87-100), przy ul. Szosa Bydgoska 58.

2. Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez NEUCA S.A. w celu:

a) realizacji usług oferowanych za pośrednictwem platformy Apteline.pl, wskazanych w niniejszym regulaminie, w szczególności: rejestracji Użytkownika, rezerwacji produktów, zmiany w rezerwacji, informowania o statusie zamówienia oraz uzyskania informacji,

b) przesyłania newslettera (zawierającego m.in. informacje dotyczące nowości w leczeniu oraz informacje handlowe i marketingowe usług i produktów własnych oraz podmiotów powiązanych lub współpracujących z Neuca S.A. oraz zawierającego opcjonalnie powiadomienia o dostępności nowych aptek)

c) marketingowym produktów i usług własnych oraz podmiotów powiązanych lub współpracujących z Neuca S.A.

3. Dane osobowe Użytkownika przetwarzane przez NEUCA MED. sp. z o.o. będą w celu:

a) realizacji usługi „Porada farmaceuty” oferowanej za pośrednictwem Platformy Apteline.pl.

4. Podanie danych osobowych przez Użytkowników Platformy jest dobrowolne, jednak konieczne dla realizacji wskazanych celów. Użytkownik ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Ma on również prawo do odwołania zgody na ich przetwarzanie w każdym czasie.

5. Dane osobowe w zakresie: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, udostępniane będą podmiotom należącym do Grupy NEUCA w celach marketingowych (lista podmiotów: Diabdis, Infonia, NEUCA MED, Ortopedio.pl, Pratia) po uzyskaniu uprzedniej zgody Użytkownika.

6. Dane osobowe użytkowników Platformy są przetwarzane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w Ustawie o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. 2016, poz. 922 ze zm.) oraz w Ustawie o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną (Dz.U. 2016 poz. 1030).

7. Usługodawca Platformy wykorzystuje pliki cookies. Pliki te służą do:

a) zapamiętania konfiguracji,

b) utrzymania sesji użytkownika,

c) tworzenia anonimowych statystyk,

d) dostosowania Platformy do preferencji użytkownika,

e) optymalizacji i zwiększenia jakości usług,

f) zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności Platformy,

g) świadczenia usług reklamowych.

 

§ 5 Ceny i sposoby płatności

 1. Dokonując rezerwacji, Rezerwujący nie ponosi żadnych kosztów związanych z jej realizacją.

2. Wszystkie ceny wskazane na Platformie Apteline.pl są cenami brutto.

3. Ceny wskazane na Platformie mogą ulec zmianie. Aktualny katalog Produktów i sugerowanych cen maksymalnych dostępny jest na Platformie. Ceny podane na Platformie są cenami maksymalnymi. Apteka ma prawo sprzedać zarezerwowany Produkt po cenie niższej od prezentowanej na Platformie. Nie dotyczy to leków refundowanych, w stosunku do których obowiązują ceny urzędowe.

4. Płatność ceny zarezerwowanych Produktów odbywa się w wybranej przez Użytkownika Aptece gotówką lub kartą płatniczą, zgodnie z akceptowaną w danej Aptece formą płatności.

5. Na żądanie Rezerwującego Apteka, w której dokonany został zakup Produktów, wystawi fakturę VAT.

 

§ 6 Zakup zarezerwowanych produktów

 1. Odbiór i zakup zarezerwowanych Produktów, którego możliwość zostanie potwierdzona komunikatem do Rezerwującegoza pośrednictwem Platformy, wiadomości e-mail, a także SMS-em, jeśli wyrazi stosowną zgodę, jest możliwy najwcześniej następnego dnia roboczego liczonego od daty dokonania Rezerwacji, jeśli nastąpiła ona nie później niż do godziny 24:00 dnia poprzedniego.

2. Rezerwujący ma możliwość odbioru i zakupu zarezerwowanych Produktów w ciągu 7 dni roboczych liczonych od daty przesłania komunikatu, o którym mowa w ustępie powyżej, przy czym 3. oraz 6. dnia zostanie do Rezerwującego przesłany komunikat w formie wiadomości e-mail, a także SMS-em, jeśli wyrazi stosowną zgodę, przypominający o możliwości dokonania zakupu zarezerwowanych Produktów. Po tym czasie Rezerwacja zostanie anulowana. 

 

§ 7 Warunki korzystania z Platformy Apteline.pl

1. Użytkownik obowiązany jest do korzystania z Platformy w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.

2. Korzystanie z jakichkolwiek usług świadczonych drogą elektroniczną, za pośrednictwem sieci Internet, nieodzownie łączy się z niebezpieczeństwem wystąpienia zagrożeń istniejących w tej sieci. Zagrożeniem takim w szczególności jest niebezpieczeństwo podszywania się pod daną osobę przez inne osoby, narażenie się na otrzymywanie spamu oraz rozprzestrzenianie się złośliwego, a mogącego wyrządzić szkody oprogramowania, takiego jak np.: wirusy komputerowe, konie trojańskie, robaki. W celu uniknięcia zagrożeń, o których mowa wyżej, osoba poruszająca się w Internecie powinna:

a) Na używanym przez siebie komputerze korzystać z oprogramowania antywirusowego oraz aplikacji typu firewall

b) Na bieżąco aktualizować używane przez siebie oprogramowanie – sugeruje się włączenie opcji aktualizacji automatycznych.

c) Unikać nie budzących zaufania witryn internetowych, jak i nie odbierać poczty internetowej od nieznanych nadawców.

3. Dla poprawnego działania Platformy konieczne są:

a) komputer z dostępem do Internetu;

b) dostęp do poczty elektronicznej.

c) zalecana rozdzielczość monitora: 1024x768 pikseli;

d) przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersji 9.0 lub nowszej z włączoną obsługą, JavaScript i cookies; Mozilla Firefox w wersji 27 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies; albo Google Chrome w wersji 33 lub nowszej.

 

§ 8 Reklamacje

 1. Zapytania związane z realizacją Rezerwacji dokonanych za pośrednictwem Apteline.pl przyjmowane są pod bezpłatnym numerem telefonu 800 800 600 lub 566 404 606 dostępnym z telefonów komórkowych, płatnym według taryfy operatora lub elektronicznie pod adresem pomoc@apteline.pl.

2. Wszelkie reklamacje związane ze świadczeniem usług rezerwacji produktów lub z działaniem Platformy przyjmowane są pod bezpłatnym numerem telefonu 800 800 600 lub 566 404 606 dostępnym z telefonów komórkowych, płatnym według taryfy operatora, lub elektronicznie pod adresem pomoc@apteline.pl.

3. Zgłoszone reklamacje będą rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie 7 dni roboczych od ich wpływu.

4. Decyzja Usługodawcy w przedmiocie uwzględnienia bądź nieuwzględnienia zgłoszonej reklamacji ma charakter ostateczny i powiadomienie osoby, która wniosła reklamację o wynikach postępowania reklamacyjnego, wyczerpuje wewnętrzny tryb tego postępowania. 

 

§ 9 Treści medyczne i farmaceutyczne zamieszczane na Platformie Apteline.pl

 1. Zarówno informacje o tematyce zdrowotnej i farmaceutycznej publikowane na Platformie, jak i porady farmaceuty, o których mowa w § 3 ust. 1.5, nie stanowią porad o charakterze medycznym. Treści te mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą być traktowane jako specjalistyczne porady medyczne, forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia; nie mogą one zastępować specjalistycznych badań lekarskich ani profesjonalnego doradztwa medycznego.

2. Przed zastosowaniem jakichkolwiek leków oraz przed rozpoczęciem leczenia bądź terapii należy każdorazowo skonsultować się z lekarzem, który jako jedyny jest w stanie zapewnić bezpieczeństwo i skuteczność leczenia. Użytkownik, kierując się wyłącznie informacjami uzyskanymi za pośrednictwem Platformy, działa na własną odpowiedzialność. W szczególności brak ostrzeżenia dotyczącego skutków stosowania określonego leku lub kombinacji leków nie może być poczytywany przez użytkownika jako wskazanie, że taki lek lub kombinacja leków jest bezpieczna, skuteczna lub właściwa dla użytkownika lub innych osób. Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z całym opisem leku umieszczonym na opakowaniu lub w dołączonej do leku ulotce, aby w pełni zrozumieć jego działanie, zastosowania oraz efekty uboczne.

3. Treści publikowane na Platformie chronione są prawami autorskimi przysługującymi Usługodawcy albo jego licencjodawcom, wobec czego zabronione jest jakiekolwiek ich kopiowanie w celu dalszej publikacji czy rozpowszechniania.

4. Na Platformie  nie stosuje się żadnych mechanizmów wyróżniających Apteki. Nie stosuje się  żadnych elementów marketingowych sugerujących atrakcyjność oferty danej Apteki, nie są wyświetlane żadne informacje zachęcające do zakupu Produktów.

 

§ 10 Postanowienia końcowe

1. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do Regulaminu świadczenia usług na Platformie w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Platformy. O zmianie Regulaminu Użytkownik zostanie poinformowany poprzez umieszczenie przez Usługodawcę na stronie głównej serwisu odpowiedniego komunikatu oraz wiadomość e-mail na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej.

2. Informacje handlowe zawarte na Platformie nie są ofertą w rozumieniu Kodeksu cywilnego i nie mogą być podstawą jakichkolwiek roszczeń wobec Aptek oraz Usługodawcy.

3. Platforma przeznaczona jest dla Użytkowników, którymi mogą być wyłącznie osoby fizyczne. Użytkownicy mogą korzystać z Usług, świadczonych za pośrednictwem Platformy, tylko w celach prywatnych. Zabronione jest wykorzystywanie Platformy w innych celach, w tym zabronione jest wykorzystywanie Platformy w celach związanych z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą lub też z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podmiot, na zlecenie którego się działa, w szczególności zabronione jest pozyskiwanie danych z Platformy dotyczących cen czy dostępności Produktów w Aptekach. Usługodawca zastrzega, że naruszenie tego postanowienia będzie skutkowało zablokowaniem możliwości korzystania z usług za pośrednictwem Platformy dla takiego Użytkownika.

4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w następstwie przerwy lub nieprawidłowości w funkcjonowaniu Platformy, zaistniałych z przyczyn od niego niezależnych.

5. Usługodawca zastrzega sobie możliwość – po uprzednim poinformowaniu Użytkowników – wycofania lub modyfikacji określonych usług Platformy z dowolnych przyczyn (np. ze względu na ochronę prywatności lub innych prawnych względów związanych z zawartością lub sposobem działania Platformy), jak również zastrzega sobie prawo do przejściowego zaprzestania usług Platformy, np. ze względu na czynności techniczne konserwacyjne albo związane z modyfikacją usług Platformy.

6. Wszelkie znaki towarowe i nazwy wykorzystane w ramach prezentacji produktów lub usług oferowanych za pośrednictwem Platformy użyte zostały jedynie w celach informacyjnych oraz w celach identyfikacji produktu lub usługi.

7. Treści, zdjęcia i materiały publikowane na Platformie chronione są prawami autorskimi.

8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa.

8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa.